fbpx

«Όταν το Σχολείο δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, τότε το Μουσείο πάει στο Σχολείο»

«Όταν το Σχολείο δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, τότε το Μουσείο πάει στο Σχολείο»
Τον μήνα Ιανουάριο η ομάδα του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας ασχολήθηκε με το project «Τα ηφαίστεια της Ελλάδας».
Ένα συναρπαστικό ταξίδι μάθησης και ανακαλύψεων ξεκίνησε με την Μουσειοβαλίτσα στο χέρι…
Αφήσαμε τα παιδιά να μας οδηγήσουν… και μαζί «ξετυλίξαμε το κουβάρι» μέσα στο λαβύρινθο των γνώσεων!!!
Κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα «Τα ηφαίστεια της Ελλάδας» λάβαμε υπόψη μας από αυτό που γνωρίζουν ή πιστεύουν τα παιδιά για τα ηφαίστεια, το οποίο αποτέλεσε και την αφετηρία των στόχων μας.
Γνωρίσαμε πώς έφτασε η φωτιά στον άνθρωπο, τι είναι τα ηφαίστεια και πως δημιουργούνται.
Με τη βοήθεια της μουσειοβαλίτσας συλλέξαμε πληροφορίες και είδαμε εικόνες από ηφαίστεια που υπάρχουν στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, μελετήσαμε την απεικόνιση τομής υποθετικού ηφαιστείου σε μουσαμά και την κασετίνα με τα ηφαιστειακά πετρώματα από τη Μήλο.
Οι δράσεις μας όμως δεν σταμάτησαν εκεί!!!Παρατηρήσαμε (μέσα από την οπτική προσομοίωση) τον τρόπο με τον οποίο εξέρχεται η λάβα από το ηφαίστειο. Μελετήσαμε το ηφαιστειακό μοντέλο, παρατηρήσαμε τα εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός ηφαιστείου και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας. Ανασυνθέσαμε και παίξαμε με τις συλλαβές και τις λέξεις που σχετίζονται με το θέμα. Κατασκευάσαμε τη δική μας μακέτα με σκοπό να αντιληφθούμε μέσω πειράματος την έκρηξη ηφαιστείου.
Επιπλέον, συνδυάσαμε την ηφαιστειακή δραστηριότητα με την εξαφάνιση των δεινοσαύρων και φτιάξαμε απολιθώματα δεινοσαύρων πάνω σε πηλό μαθαίνοντας για το επάγγελμα του ηφαιστειολόγου!
Τέλος, ενθαρρύναμε την ανάπτυξη μεταγνωστικών στρατηγικών δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στο σχεδιασμό μιας δραστηριότητας, επιλέγοντας κατάλληλα υλικά και τεχνικές, συζητώντας τι είναι περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματικό.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκειά του συγκεκριμένου project βασίστηκαν στη συνεργατική, βιωματική, διερευνητική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης αποβλέποντας στην ανάπτυξη της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των «μικρών μας επιστημόνων»!!!
Παρακολουθήστε με λεπτομέρεια όλο το υλικό 🌋🌋
Συγχαρητήρια στο Νηπιαγωγείο μας ❣️

Σχετικά άρθρα

Asteri asteraki

Αστέρι – Αστεράκι

Ένα τραγούδι για το διαγωνισμό Αστέρι της Ευχής του Make a Wish Aπό το Νηπιαγωγείο: ”ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ” 2022 Το τραγούδι μας μιλάει για ένα

Απόκριες στην Πρώτη Πρόβα Ιωαννίνων 2022

Με ένα πράσινο καινούργιο παπιγιόν τα μπιζέλια προχώρησαν για το χορό, συνάντησαν τα κατάλευκα δοντάκια που κύλησαν με το γιαουρτοπόταμο, τρέξανε και οι καφέ αρκούδες

14 Φεβρουαρίου, γιορτάζοντας την ΑΓΑΠΗ

Η καρδιά λειτουργεί ακατάπαυστα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του οργανισμού… Αλλά χτυπά ιδιαίτερα δυνατά, όταν αγαπά! 14 Φεβρουαρίου, γιορτάζοντας την ΑΓΑΠΗ! Δείτε επίσης: Ημέρα

Η ώρα των πειραμάτων

Την ώρα των πειραμάτων στο ΚΔΑΠ Πρώτη Πρόβα, οι μικροί μας επιστήμονες πειραματίστηκαν με το νερό, τον πάγο και μερικά ακόμα υλικά και παρακολούθησαν τι