fbpx

«Όταν το Σχολείο δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, τότε το Μουσείο πάει στο Σχολείο»

«Όταν το Σχολείο δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, τότε το Μουσείο πάει στο Σχολείο»
Τον μήνα Ιανουάριο η ομάδα του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας ασχολήθηκε με το project «Τα ηφαίστεια της Ελλάδας».
Ένα συναρπαστικό ταξίδι μάθησης και ανακαλύψεων ξεκίνησε με την Μουσειοβαλίτσα στο χέρι…
Αφήσαμε τα παιδιά να μας οδηγήσουν… και μαζί «ξετυλίξαμε το κουβάρι» μέσα στο λαβύρινθο των γνώσεων!!!
Κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα «Τα ηφαίστεια της Ελλάδας» λάβαμε υπόψη μας από αυτό που γνωρίζουν ή πιστεύουν τα παιδιά για τα ηφαίστεια, το οποίο αποτέλεσε και την αφετηρία των στόχων μας.
Γνωρίσαμε πώς έφτασε η φωτιά στον άνθρωπο, τι είναι τα ηφαίστεια και πως δημιουργούνται.
Με τη βοήθεια της μουσειοβαλίτσας συλλέξαμε πληροφορίες και είδαμε εικόνες από ηφαίστεια που υπάρχουν στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, μελετήσαμε την απεικόνιση τομής υποθετικού ηφαιστείου σε μουσαμά και την κασετίνα με τα ηφαιστειακά πετρώματα από τη Μήλο.
Οι δράσεις μας όμως δεν σταμάτησαν εκεί!!!Παρατηρήσαμε (μέσα από την οπτική προσομοίωση) τον τρόπο με τον οποίο εξέρχεται η λάβα από το ηφαίστειο. Μελετήσαμε το ηφαιστειακό μοντέλο, παρατηρήσαμε τα εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός ηφαιστείου και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας. Ανασυνθέσαμε και παίξαμε με τις συλλαβές και τις λέξεις που σχετίζονται με το θέμα. Κατασκευάσαμε τη δική μας μακέτα με σκοπό να αντιληφθούμε μέσω πειράματος την έκρηξη ηφαιστείου.
Επιπλέον, συνδυάσαμε την ηφαιστειακή δραστηριότητα με την εξαφάνιση των δεινοσαύρων και φτιάξαμε απολιθώματα δεινοσαύρων πάνω σε πηλό μαθαίνοντας για το επάγγελμα του ηφαιστειολόγου!
Τέλος, ενθαρρύναμε την ανάπτυξη μεταγνωστικών στρατηγικών δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στο σχεδιασμό μιας δραστηριότητας, επιλέγοντας κατάλληλα υλικά και τεχνικές, συζητώντας τι είναι περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματικό.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκειά του συγκεκριμένου project βασίστηκαν στη συνεργατική, βιωματική, διερευνητική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης αποβλέποντας στην ανάπτυξη της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των «μικρών μας επιστημόνων»!!!
Παρακολουθήστε με λεπτομέρεια όλο το υλικό 🌋🌋
Συγχαρητήρια στο Νηπιαγωγείο μας ❣️

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
On Key

Related Posts

Παρατηρήσαμε τα έργα του Paul Klee

Παρατηρήσαμε τα έργα του Paul Klee, ασχοληθήκαμε με τον πίνακα «Κάστρο και Ήλιος» και τον πολύχρωμο κήπο του. Στη συνέχεια ο Ήλιος έφυγε να γνωρίσει

Η εμπειρία του messy play μας προσέφερε στιγμές ξεγνοιασιάς ελευθερίας και σίγουρα ατέλειωτης χαράς!

Χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις μας, προσαρμoστήκαμε σε ένα νέο τρόπο παιχνιδιού καιδημιουργήσαμε ένα κόσμο φαντασίας και εξερεύνησης…Καθώς τα παιδιά εξερευνούν αισθητήρια υλικά, αναπτύσσουν την αίσθηση

Καλώς ήρθες στη ζωή μας φωτεινό 2021

Ναι , τα καταφέραμε 2021 …Καταφέραμε να μας βρεις ενωμένους ,κρατώντας μας σε απόσταση !Περάσαμε στιγμές που μας σημάδεψαν , στιγμές αληθινές , στιγμές μαγικές